marketing i reklama
Reklama

Jak ważna jest reklama dla Twojej firmy?

O marketingu każdy z nas słyszał, nieważne w jak małej firmie pracuje. Jeśli zależy nam na tym, aby usługi przez nas świadczone były rozpoznawalne, a towary produkowane bądź sprzedawane przez naszą firmę były wybierane w pierwszej kolejności, to musimy zainwestować w kampanie reklamowe.

Oczywiście nie każdy od razu wie, jak zabrać się do działań marketingowych, dlatego warto w pierwszej kolejności skorzystać z usług profesjonalistów. Dobra i sprawdzona tak poprowadzi kampanię, że nasze produkty lub usługi staną się o sto procent bardziej rozpoznawalne na rynku. Należy jednak podejść do tego racjonalnie i na początku swojej drogi nie wybierać szokujących reklam, lub symboli, które mogą zgorszyć niektórych ludzi. Nie powinno nam zależeć na tym, aby szokować, lecz aby pokazać nasze produkty w jak najlepszym świetle, ukazać też naszą rzetelność i solidność.

Sami na pewno doskonale wiemy jak działa ten rynek. Idąc do sklepu spożywczego w pierwszej kolejności sięgniemy po produkt, który w jakimś stopniu jest już nam znany. Widzieliśmy jego reklamy w magazynach, słyszeliśmy reklamę w radiu lub obejrzeliśmy ją w telewizji. Nawet jeśli cena jest nie najniższa, to chcemy zakupić coś, co jednak jest sprawdzone. Czujemy wtedy, że nawet jeśli będzie coś nie tak z danym produktem, to firma jest na tyle stabilna, że nasze roszczenie związane z reklamacją ma szansę rozstrzygnąć się dla nas pomyślnie. Czujemy również, ze możemy dużo stracić wybierając nieznanego producenta lub usługodawcą.

Czy warto jednak zawsze wybierać tylko te produkty, które znamy z reklam? Czasem warto dać szansę niszowym producentom, aby móc się miło zaskoczyć. Małe firmy raczkujące na rynku często nie mają dużego budżetu na marketing, a ich kampanie reklamowe są raczej małego zasięgu. Mimo to warto czasem zaryzykować.